I svarte, nå kommer pinadø undergangen den 21.05.2011

Så var det tid for enda flere crakpots og dommedagstullinger igjen. Dommedag er tydeligvis på moten om dagen. Det er ikke bare New Age forkynnere som venter på dommedag. Den kristne forkynneren Harold Camping (89) hevder dommedag inntreffer kommende lørdag den 21.05.2011. Svarte! Det passer dårlig for å si det sånn, jeg har da andre planer.

Den religiøse radioprateren Harold Camping har blitt kjent for å bruke en hjemmesmidd matematisk metode for å spå verdens undergang. Slik har han kommet fram til at undergangen vil inntreffe 21. mai 2011, og at Gud vil ødelegge jorda og universet for godt fem måneder senere, nærmere bestemt 21. oktober. Det er ikke første gangen Camping har spådd jordens undergang. Sist gang han mente verden skulle gå under var 21. mai i 1994. Kilde: Dagbladet.no


denne siden kan du se hvordan dette dommedagsfjolset Harold Camping har regnet seg frem til den 21.05.2011.

O du hellige sykkelpumpe… mumle, mumle, mumle. Her må vi ha et dramatisk blikk…O yea

 

 

 

 

 

 



 

Historien er full av mer eller mindre snodige figurer som vaser rundt vårt samfunn, så dette tar seg nok opp frem til utgangen av 2012 med enda flere dommedagsteorier med med kanaliserte datoer for når verden går til helvete. Det lesses på med flere tonn med annet vrøvl i kjølvannet. Ny sekt, ny dommedagsprediken, nye opphøyde tolkninger av verdens dont.

Når tiden er inne skal jeg kjøpe meg en gedigen pose poppcorn og lene meg tilbake for å få med meg alle dommedagsfjolsenes forklaringer på hvorfor det ikke gikk åt pipan denne gangen heller. Jeg regner med at det vil bli nærmest et WM i bortforklaringer nå som internett er godt utbygd stort sett over alt på kloden. Må vel lage en blogg på dette når tiden er moden. Skal da se på noen av de mest ihuga dommedagsfjolsene og hva de har prestert å lire av seg av vås de siste par årene. Det er ikke så rent lite faktisk. Har tatt vare på en rekke høydare der kan du si.
Hei og hå og dommedag vi få…….

 

Tidligere blogger om emnet dommedag
Verdens undergang er nær, fjern eller kanskje avlyst?
Niburu - Maya og Kosmologien med det rare i


Kilder:
Dagbladet.no
Washingtonpost.com
Fritanke.no - Verdensomspennende aksjon spår dommedag 21. mai
Brian McLaren -  Misguided predictions distractions from that great calling
Ebiblefellowship.com

2 kommentarer:

Inger Lise sa...

Ja, T-J, det blir artige tider.
Hvis jeg tar med en flaske vin...deler du popcorn med meg.

Tor - Jørgen Næss sa...

Absolutt... Hvitvin passer her i følge ZetaTalks

Legg inn en kommentar